Kaart & Route

Hoe kunt u bij Paal 91 komen? Zie via de Google Map hierboven (en uw navigatiesysteem). Reistijd op het eiland: ca. 25 minuten met de auto.

Contact

U kunt ons bellen, mailen of contact opnemen via onze online formulieren!

Wij antwoorden zo snel mogelijk.

Veelgestelde vragen | FAQ

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen.

Hoe kunt u ons bereiken?

Contact is op verschillende manieren mogelijk:

Contact via e-mail

U kunt ons mailen een klik op dit mailadres info@paal91.nl. U kunt ook op het icoontje boven-en onderaan de pagina klikken of de diverse formulieren op deze website invullen: ze komen allen bij ons terecht. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Telefonisch contact

Eigenaar Jet probeert dagelijks bereikbaar te zijn van 19.00-20.00 uur, op +31 6 53488530. Indien telefonisch contact niet meteen lukt, spreek graag de voicemail in of stuur een e-mail berichtje, dan bellen we zo spoedig mogelijk terug.

Persoonlijk contact

Dit is mogelijk per telefoon en mail. Face-to-face contact is alleen mogelijk als we zelf aanwezig zijn bij de overdracht. Neem in urgente zaken ter plekke graag telefonisch contact met ons op, dan regelen wij hulp voor u. Sleuteloverdracht: na reservering hoort u waar en van wie u de sleutel ontvangt.

Vakantie vieren bij ons dit jaar?
Reserveer snel!

Veelgestelde Vragen | FAQ

Vind hieronder een lijst! Staat uw vraag er niet bij? Mail ons gerust.

Telt een baby als ‘kind’ bij reserveren | Max. aantal personen?

Het huisje is geschikt voor maximaal 6 personen: 2 x tweepersoons slaapkamers, 1x twijfelaar (1.40 breed) voor 1 volwassene en een stapelbed voor twee kinderen.  Dat maakt het huis geschikt voor vier volwassenen en 2 kinderen. In theorie zijn er max 8 slaapplaatsen (waarvan 2 voor kinderen) maar vanwege de kleine badkamer en keuken is de max 6 personen, om het huisje niet te overbelasten.

+ baby t/m 2 jaar oud

In de tussenkamer beneden kan een (extra) babybedje geplaatst worden. Wij hebben een inklapbaar baby kampeerbedje voor u, dat ligt op het zoldertje boven de kinderkamer en is gratis. De Ikea kinderstoel vindt u in de keukenbank. Er is een commode aanwezig met aankleedkussen en een magnetron/plastic kinderbestek en kinderservies. Uw kleintje is van harte welkom en telt t/m 2 jaar niet mee in de maximaal 6 personen telling.

Hoe gaat het boeken van Paal 91 precies in zijn werk?
  • U kunt bij ons online reserveren via onze website – zonder extra kosten. U kunt ook boeken via VVV Texel of via Airbnb (Airbnb alleen per week).
    • Bij boeking via Airbnb en VVV bent u administratiekosten verschuldigd, bij boeking via onze website niet.
    • Verhuur is mogelijk per week tijdens de schoolvakantie-periode, in de tussen-seizoenen ook per weekend en midweek te huur. Aankomstdag in de schoolvakanties is op vrijdag (zie kalender). Aankomst tussenseizoenen: op vrijdag (weekend en week verhuur) of maandag (midweek).
    • Tiener-en studentengroepjes zijn niet toegestaan.
    • Een optie nemen is niet mogelijk.
    • Betaling gaat op onze website via PayPal, u hoeft hier geen account voor te hebben. Nadat u betaald heeft, krijgen wij automatisch een bericht en blokkeren wij de datum in de online kalender, waarna u een bevestigingsmail ontvangt. U kunt ook contact met ons opnemen als u liever per bankoverschrijving betaalt. iDeal hebben we nog niet via de website.
Wat is in de huurprijs inbegrepen en wat niet?

Bij de huurprijs inbegrepen:

  • Gas/water/elektra
  • Wifi/internet
  • Beddengoed en bedlinnen: dekbed + hoofdkussen en hoezen
  • De verplichte eindschoonmaak wordt voor u gedaan
  • Lokale (toeristen-) belastingen
  • We rekenen geen administratie- of reserveringskosten bij boeking via onze website
  • Gebruik van onze fietsen (niet elektrisch, wel handig): 2 herenfietsen, 3 damesfietsen  en  2 oude vouwfietsjes.
  • Gebruik van de bolderkar

Niet bij huurprijs inbegrepen:

  • Evt. extra kosten huisdier (5 Euro per huisdier per nacht)
Wat is er aanwezig in het huis?

Na uw reservering sturen we u samen met de bevestiging de verdere informatie, waaronder een digitaal informatieboekje. Ook op onze website kunt u veel informatie vinden. Mocht u vragen hebben over de inventaris en willen weten wat er wel/niet aanwezig is, stuurt u ons dan graag een e-mail. We antwoorden zo snel mogelijk.

Wat moet ik zelf meenemen?

Wat dient u zelf mee te nemen?

  • Theedoeken en keuken handdoekjes;
  • Handdoeken/badlakens;
  • Toiletpapier, wij hangen een rol voor u op;
  • Keukenrol;
  • Open haardhout (bij de PLUS in het dorp verkrijgbaar, geen hout uit tuin of strand in de open haard, mag wel in buiten-kacheltje/vuurschaal);
  • Vuilniszakken;
  • Afwasmiddel (als het er is kunt u het natuurlijk gebruiken);
  • Er is een inklapbaar baby kampeerbedje aanwezig, een een aankleedkussen met hoes (vraag ons graag);
  • Indien toepasselijk: hondenmanden, eet-en drinkbakken en evt. een lijn;
  • Evt. eigen fietsen, maar u kunt ook de onze gebruiken: 2 herenfietsen, 3 damesfietsen en 2 oude vouwfietsjes;
  • Tip: Nespresso cups zijn sinds 2019 verkrijgbaar bij de supermarkt van vakantiepark De Krim..
  • Uw zin in vakantie bij Paal91 🙂
Mag mijn huisdier mee?

Een of maximaal twee niet te grote honden zijn toegestaan en welkom, in overleg vooraf. Niet op de banken (binnen en buiten) en in de slaapkamers. Andere huisdieren: ook in overleg welkom. Kosten voor een huisdier: 5 euro per nacht per huisdier.

Hoe laat vaart de boot van/naar Texel?

Zie voor alle informatie over de overtocht de website van T.E.S.O (Texels Eigen Stoomboot Onderneming):

De normale TESO-dienstregeling is als volgt:

  • Vanaf Den Helder is er elk uur een afvaart van 6.30 t/m 21.30 uur.
    De boot vertrekt op het halve uur.
  • Vanaf Texel is er elk uur een afvaart van 6.00 t/m 21.00 uur.
    De boot vertrekt op het hele uur.
  • Vaak zijn er op vrijdag, zondag en op drukke dagen extra afvaarten: elk half uur. Zie de T.E.S.O-website.

De overtocht gaat snel en duurt kort: circa 20 minuten. Tip: oud brood meenemen voor de meeuwen die met de boot meevliegen: een attractie!

Hoe koop ik tickets voor de boot van/naar Texel?

Zie voor alle informatie over de overtocht de website van T.E.S.O (Texels Eigen Stoomboot Onderneming):

Tickets koopt u online (druk op deze link: e-ticket) of aan de kassa’s bij de boot in Den Helder, waar u doorheen rijdt. Met een e-ticket komt u meestal in een iets kortere rij en hoeft u minder lang te wachten. De tarieven vindt u hier.

Het ticket is een retourticket; bij de boot terug naar Den Helder wordt uw ticket niet meer gecontroleerd. U kunt zonder ticket terugreizen.

Hoe werkt betalen via PayPal?

PayPal is in principe een tussenschakel bij online betalingen. Het is een makkelijke, veilige manier om online aankopen te betalen. Ook is het niet meer nodig om persoonlijke gegevens (naam, bankrekeningnummer) met vreemden te delen.

Het eenvoudigst werkt voor u als huurder het aanmaken van een eigen PayPal- account als u deze nog niet heeft, maar het hoeft niet. Het aanmaken duurt wel even (bij bankrekening zeker, credit card gaat sneller) omdat PayPal ter check bedragen van een paar cent van je rekening haalt en aan je vraagt hoeveel precies: dat is de check. Na deze check en het invullen van een aantal gegevens is je PayPal account actief en kun je heel makkelijk en veilig online geld overmaken. Of je maakt over via PayPal zonder account, dat is een optie in hun menu.

Wat te doen bij vertrek?

Bij vertrek verzoeken we om het onderstaande in orde te maken. De volgende punten worden na uw vertrek gecheckt voor het terugontvangen van de borg:

  • Vaat afwassen, drogen en opruimen.
  • Keukeninventaris leeg en schoon in de kastjes.
  • Koelkast/ vriesvak leeghalen, ontdooien en schoonmaken, pedaalemmers legen en schoonmaken en de koffiezetapparaten leeg-en schoon maken.
  • Meubilair etc. terugzetten op plaats waar het stond bij aankomst.
  • Afval in een zak in de containers aan de weg deponeren. Huisvuil in grijze zakken in de grijze container. Plastic en blik uit aparte vuilnisbak in het huisje, in een doorzichtige zak in de container met oranje deksel deponeren. Tuinafval in groene container. Glas in een openbare glasbak deponeren (aan einde – noord – van de Vuurtorenweg, op de kruising). Statiegeldflessen meenemen. Geen luiers los in de containers, geen etensresten in de groene container (hoort in de grijze :-).
  • Beddengoed (alleen indien gebruikt, behalve de matrasbeschermers) afhalen en in de hal deponeren.
  • Alle lampen uit doen. Defecte lampen en andere zaken doorgeven aan de eigenaren via app/mail/telefoon.
  • Terrasmeubilair schoon in de schuur, behalve de loungehoek buiten (lage tafeltje in de schuur & de kussens in de bak in de schuur plaatsen). Hoes over de loungehoek doen als er geen huurders na u komen.
  • Speeltuig en fietsen in de schuur, behalve de trampoline (de regenhoes over de trampoline doen als er geen huurders na u komen).
  • Vloeren ‘veegschoon’ achterlaten. (Onder en in) banken en bedden checken op achtergelaten spullen.
  • De open haard van binnen schoonvegen. Asla legen. Het as en hout in een zak in de grijze container deponeren, niet in de groene.
  • Barbecue leeg achterlaten, met een schoon rooster. Net als de vuurschaal en het buitenkacheltje: deze as graag ook in een zak in de grijze container.
  • Ramen en deuren sluiten en, indien mogelijk, op slot draaien.
  • Heeft u niets vergeten? Laadsnoeren, knuffels, ochtendjas zijn populaire achterblijvers :-)!
  • De sleutel afgeven/achterlaten op de afgesproken plek.

Als de bovenstaande punten niet nagekomen worden, zijn wij genoodzaakt een bedrag van de borg in te houden.

Parkeer-vignet: wat | waar kopen?

Op Texel is het betaald parkeren uitgebreid naar alle dorpen en strandslagen, het wordt vrij intensief gecheckt. U kunt het vignet online kopen of via de parkeerautomaten.

Hier vindt u meer info en kunt u vooraf een ticket/vignet kopen voor een dag/week/jaar.

De week-en jaarkaart worden gekoppeld aan het kenteken van uw auto en zijn dus niet overdraagbaar.

Prijs: 20 Euro voor een jaarkaart, 15 Euro voor een weekkaart en 8 Euro voor een dagkaart.