CONTACT

KAART & ROUTE

Hoe kunt u bij Paal 91 komen? Zie via de Google Map hierboven (en uw navigatiesysteem). Reistijd op het eiland: ca. 25 minuten met de auto.

CONTACT

U kunt ons bellen, mailen of contact opnemen via onze online formulieren!
Wij antwoorden zo snel mogelijk.

VEELGESTELDE VRAGEN | FAQ

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen.

HOE KUNT U ONS BEREIKEN?

Contact is op verschillende manieren mogelijk:
reCAPTCHA

Contact via e-mail

U kunt ons mailen een klik op dit mailadres info@paal91.nl. U kunt ook op het icoontje boven-en onderaan de pagina klikken of de diverse formulieren op deze website invullen: ze komen allen bij ons terecht. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Telefonisch contact

Eigenaar Jet probeert dagelijks bereikbaar te zijn van 19.00-20.00 uur, op +31 6 53488530. Indien telefonisch contact niet meteen lukt, spreek graag de voicemail in of stuur een e-mail berichtje, dan bellen we zo spoedig mogelijk terug.

Persoonlijk contact

Dit is mogelijk per telefoon en mail. Face-to-face contact is alleen mogelijk als we zelf aanwezig zijn bij de overdracht. Neem in urgente zaken ter plekke graag telefonisch contact met ons op, dan regelen wij hulp voor u. Sleuteloverdracht: na reservering hoort u waar en van wie u de sleutel ontvangt.

Vakantie vieren bij ons dit jaar?

VEELGESTELDE VRAGEN | FAQ

Vind hieronder een lijst! Staat uw vraag er niet bij? Mail ons gerust.
Telt een baby als ‘kind’ bij reserveren | Max. aantal personen?

Het huisje is geschikt voor maximaal 5 personen: er zijn 2 x tweepersoons slaapkamers (boven en beneden) en doorloop kamer met stapelbed voor twee kinderen (tot 65 kg) – niet voor volwassenen. Dat maakt het huis geschikt voor max. vijf personen. 

+ baby t/m 2 jaar oud

In de tussenkamer beneden kan een (extra) babybedje geplaatst worden. Er is een baby kampeerbedje met matras aanwezig (gratis).

De Ikea kinderstoel vindt u in de keukenbank.

Er is een commode aanwezig met aankleedkussen en een magnetron/plastic kinderbestek en kinderservies.

Uw kleintje is van harte welkom, telt wel mee in de maximaal 5 personen telling.

Hoe gaat het boeken van Paal 91 precies in zijn werk?
  • U kunt bij ons online reserveren via onze website – zonder extra kosten. U kunt ook boeken via VVV Texel.
    • Bij boeking via VVV Texel bent u administratiekosten verschuldigd, bij boeking via onze website niet.
    • Verhuur is mogelijk per week tijdens de schoolvakantie-periode, in de tussenseizoenen is het huis ook per weekend en midweek te huur. Aankomstdag in de schoolvakanties is op vrijdag (zie kalender). Aankomst tussenseizoenen: op vrijdag (weekend en week verhuur) of maandag (midweek).
    • Tiener-en studentengroepjes zijn niet toegestaan.
    • Een optie nemen is niet mogelijk.
    • Betaling gaat op onze website via PayPal, u hoeft hier geen account voor te hebben. Nadat u betaald heeft, krijgen wij automatisch een bericht en blokkeren wij de datum in de online kalender, waarna u een bevestigingsmail ontvangt. U kunt ook contact met ons opnemen als u liever per bankoverschrijving betaalt. iDeal is nog niet beschikbaar voor boekingen via onze website.
Wat is in de huurprijs inbegrepen en wat niet?

Bij de huurprijs inbegrepen:

  • Gas/water/elektra
  • Wifi/internet
  • We rekenen geen administratie- of reserveringskosten bij boeking via onze website

Niet bij huurprijs inbegrepen, u ziet deze kosten wel in de eindprijs in het prijsoverzicht:

  • Bedlinnen: dekbedhoezen, hoeslakens, kussenslopen: 12 Euro per persoon.
  • De verplichte eindschoonmaak: 125 Euro.
  • U dient toeristenbelasting te betalen van Euro 2,40 per persoon per nacht, baby’s ook (voorschrift gemeente Texel).
  • Evt. extra kosten huisdier (7,50 Euro per huisdier per nacht)
Wat is er aanwezig in het huis?

Na uw reservering sturen we u samen met de bevestiging de verdere informatie, waaronder een digitaal informatieboekje. Ook op onze website kunt u veel informatie vinden. Mocht u vragen hebben over de inventaris en willen weten wat er wel/niet aanwezig is, stuurt u ons dan graag een e-mail. We antwoorden zo snel mogelijk.

Wat moet ik zelf meenemen?

Wat dient u zelf mee te nemen?

  • Bij aankomst vindt u 1 theedoek en 1 keukenhanddoekje. Heeft u meer nodig dan dient u deze mee te nemen.
  • Handdoeken/badlakens;
  • Toiletpapier, wij hangen een rol voor u op;
  • Keukenrol;
  • Open haardhout (verkrijgbaar bij Haardhout Texel in De Waal , of bij PLUS supermarkt). Geen hout uit tuin of strand in de open haard binnen, kan wel in buitenkachel/vuurschaal buiten);
  • Vuilniszakken; grijs. Niet de gele plastic afvalzakken gebruiken voor huisvuil!
  • Afwasmiddel (als het er is kunt u het natuurlijk gebruiken);
  • Indien toepasselijk: hondenmanden, eet-en drinkbakken en evt. een lijn;
  • Evt. eigen fietsen
  • Koffie cups en evt. een melkschuimer 
  • Uw zin in vakantie bij Paal91 🙂
Mag mijn huisdier mee?

Een of in overleg maximaal 1 hond is toegestaan en welkom. Niet op de banken (binnen en buiten), badkamer en niet in de slaapkamers. Kosten voor een huisdier: 7,50 euro per nacht per huisdier.

Hoe laat vaart de boot van/naar Texel?

Zie voor alle informatie over de overtocht de website van T.E.S.O (Texels Eigen Stoomboot Onderneming):

De normale TESO-dienstregeling is als volgt:

  • Vanaf Den Helder is er elk uur een afvaart van 6.30 t/m 21.30 uur.
    De boot vertrekt op het halve uur.
  • Vanaf Texel is er elk uur een afvaart van 6.00 t/m 21.00 uur.
    De boot vertrekt op het hele uur.
  • Vaak zijn er op vrijdag, zondag en op drukke dagen extra afvaarten: elk half uur. Zie de T.E.S.O-website.

De overtocht gaat snel en duurt kort: circa 20 minuten. Tip: oud brood meenemen voor de meeuwen die met de boot meevliegen: een attractie!

Hoe koop ik tickets voor de boot van/naar Texel?

Zie voor alle informatie over de overtocht de website van T.E.S.O (Texels Eigen Stoomboot Onderneming):

Tickets koopt u online (druk op deze link: e-ticket) of aan de kassa’s bij de boot in Den Helder, waar u doorheen rijdt. Met een e-ticket komt u meestal in een iets kortere rij en hoeft u minder lang te wachten. De tarieven vindt u hier.

Het ticket is een retourticket; bij de boot terug naar Den Helder wordt uw ticket niet meer gecontroleerd. U kunt zonder ticket terugreizen.

Hoe werkt betalen via PayPal?

PayPal is in principe een tussenschakel bij online betalingen. Het is een makkelijke, veilige manier om online aankopen te betalen. Ook is het niet meer nodig om persoonlijke gegevens (naam, bankrekeningnummer) met vreemden te delen.

Het eenvoudigst werkt voor u als huurder het aanmaken van een eigen PayPal- account als u deze nog niet heeft, maar het hoeft niet. Het aanmaken duurt wel even (bij bankrekening zeker, credit card gaat sneller) omdat PayPal ter check bedragen van een paar cent van je rekening haalt en aan je vraagt hoeveel precies: dat is de check. Na deze check en het invullen van een aantal gegevens is je PayPal account actief en kun je heel makkelijk en veilig online geld overmaken. Of je maakt over via PayPal zonder account, dat is een optie in hun menu.

Wat te doen bij vertrek?

Bij vertrek verzoeken we om het onderstaande in orde te maken. De volgende punten worden na uw vertrek gecheckt voor het terugontvangen van de borg:

  • Vaat afwassen, drogen en opruimen.
  • Keukeninventaris droog en schoon in de kastjes.
  • Koelkast/ vriesvak leeghalen, ontdooien,  schoonmaken en drogen, pedaalemmers legen en schoonmaken en de koffiezetapparaten leeg en schoon maken. Vergeet de cups er niet uit te halen!
  • Meubilair etc. terugzetten op plaats waar het stond bij aankomst.
  • Afval in een dichte grijze zak in de containers aan de weg deponeren. Huisvuil, ook luiers en hondenpoepzakjes, in dichte grijze zak in de grijze container. Plastic en blik in een doorzichtige dichte gele zak in de container met oranje deksel deponeren, niet los! Tuinafval in de groene container, geen etensresten! Glas in een openbare glasbak deponeren (aan einde – noord – van de Vuurtorenweg, op de kruising). Statiegeldflessen meenemen. Geen luiers los in de containers, geen etensresten in de groene container (i.v.m. stank en ongedierte): graag in een zak in de grijze container.
  • Beddengoed (alleen indien gebruikt, behalve de matrasbeschermers) afhalen en op de bedden deponeren.
  • Alle lampen uit doen. Defecte lampen en andere zaken doorgeven aan de eigenaren via app/mail/telefoon.
  • Terrasmeubilair schoon in de schuur, behalve de loungehoek buiten: lage tafeltje in de schuur & de kussens in de bak in de schuur plaatsen (helemaal als het regent!!). Hoes over de loungehoek doen als er geen huurders na u komen. 
  • Speeltuig en fietsen in de schuur, behalve de trampoline (de regenhoes over de trampoline doen als er geen huurders na u komen).
  • Vloeren ‘veegschoon’ achterlaten. (Onder en in) banken en bedden checken op achtergelaten spullen.
  • De open haard van binnen schoonvegen. Asla legen. Het as en hout in een dichte zak in de grijze container deponeren, niet in de groene.
  • Barbecue leeg achterlaten, met een schoon rooster. Net als de vuurschaal en het buitenkacheltje: deze as graag ook in een dichte grijze zak in de grijze container.
  • Ramen en deuren sluiten en, indien mogelijk, op slot draaien.
  • Heeft u niets vergeten? Laadsnoeren, knuffels, ochtendjas zijn populaire achterblijvers :-)!
  • De sleutel achterlaten op de afgesproken plek.

Als de bovenstaande punten niet nagekomen worden, zijn wij genoodzaakt achteraf een bedrag te vorderen voor extra werkzaamheden.

Parkeer-vignet: wat | waar kopen?

Op Texel is het betaald parkeren uitgebreid naar alle dorpen en strandslagen, het wordt vrij intensief gecheckt. U kunt het vignet online kopen of via de parkeerautomaten.

Hier vindt u meer info en kunt u vooraf een ticket/vignet kopen voor een dag/week/jaar.

De week-en jaarkaart worden gekoppeld aan het kenteken van uw auto en zijn dus niet overdraagbaar.

Prijs: 30 Euro voor een jaarkaart, 20 Euro voor een weekkaart en 10 Euro voor een dagkaart.

Ook te boeken via:

nl_NLNL_NL